انواع رنگ مو و نحوه مصرف

انواع رنگ مو و نحوه مصرف


رنگ كردن مو از گذشته‌هاي دور متداول بوده است. يونانيان باستان از صابون‌هاي زبر و بي‌رنگ‌كننده و حنا براي تغيير رنگ موهاي خود استفاده مي‌كردند. چنين اقدامي در ميان آنان نشانة شجاعت و شهامت تلقي مي‌شد. روميان رنگ‌هاي تيره را بيشتر مي‌پسنديدند. آنها رنگ تيره را با جوشاندن پوست گردو و تره‌فرنگي به دست مي‌آوردند.

امروزه بیش از ۷۵ درصد خانمها وشمار زیادی از آقایون موهای خود را رنگ می كنند.آیا دوست دارید با فرایند رنگ كردن مو وهمچنین بی رنگ كردن (دكلره) بیشتر آشنا شوید؟

اولین رنگ موشیمیایی بی خطر در سال ۱۹۰۹ توسط شیمیدانی فرانسوی بنام یوگن شالر با استفاده ازپارا فنیلن دی آمین ساخته شد. این فرایند نتیجه زنجیره ای از واكنشهای شیمیایی بین مولكولهای موورنگدانه هادر حضور پر اكسید وآمونیاك می باشد.

در دنياي مدرن نيز بازار رنگ‌مو همچنان داغ است. بر اساس آمار، 75 درصد از زنان امريكايي از رنگ‌مو استفاده مي‌كنند. در سال 1950، تنها 7 درصد از زنان اين كشور موهاي خود را رنگ مي‌كردند كه آن هم براي پوشاندن موهاي سفيد بود. در چند دهة پيش، عامة مردم از رنگ‌مو استفاده نمي‌كردند و زنانِ با موهاي رنگ‌شده اسباب تمسخر سايرين بودند. اين روزها مردان هم به تبعيت از زنان براي پوشاندن موهاي سفيد خود از رنگ‌مو استفاده مي‌كنند. آمارهاي به دست آمده در كشور امريكا در سال 2002 ميلادي حاكي از صرف هزينه‌اي بالغ بر 113 ميليون و 500 هزار دلار براي رنگ‌مو است و شمار مصرف‌كنندگان رنگ‌مو در 5 سال اخير 50 درصد افزايش يافته است. اما انتخاب نوع رنگ‌مو و فن استفاده از آن به موضوعي گيج‌كننده بدل شده است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *