رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی

رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی


معروف ترین رنگ طبیعی حناست؛ رنگی که احتمالا شما را یاد مادربزرگ های تان می اندازد. حنا برگ درختچه ای به همین نام است که آن را می کوبند و برای رنگ کردن مو و ناخن از آن استفاده می کنند. حتما فکر می کنید حنا موهای شما را قرمز می کند اما جالب است بدانید ترکیب حنا با مواد دیگر طیف گوناگونی از رنگ های مورد نظر شما را به وجود می آورد؛ مثلا رنگ مشکی که همیشه یکی از رنگ های پرطرفدار است.

اگر بخواهید رنگ مو های تان را به کمک حنا مشکی کنید، دستورالعمل های متعددی وجود دارد که ما با شما درمیان می گذاریم. امافراموش نکنید همیشه پیش از به کار بردن هر یک از این روش ها، مقداری از مواد را روی پوست خود امتحان کنید و در صورت بروز حساسیت، از به کار بردن آن اجتناب کنید ضمن اینکه مواد نامبرده در دستورهای رنگ مو را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.

چهار قاشق غذاخوری حنا را با آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید دو ساعت روی سر بماند. چهار قاشق غذاخوری وسمه (رنگ حنا) را هم خیس کنید تا پس از شست وشوی حنا مورد استفاده قرار گیرد، دو ساعت بعد سر حنامالی شده را با آب ولرم بشویید و پس از خشک کردن موها وسمه را روی آنها بمالید و مانند مرحله اول دو ساعت بعد سر را با آب ولرم بشویید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *